Poslovi upravljanja zgradom mogu se podeliti u tri grupe:
Administrativni
Finansijski
TehničkiAdministrativni poslovi
osnivanje stambene zajednice (ukoliko nije osnovana),
izrada pečata,
pribavljanje PIB-a i matičnog broja stambene zajednice
otvaranje tekućeg računa u poslovnoj banci
zastupanje i predstavljanje stambene zajednice
upis stambene zajednice u Registar stambenih zajednica
podnošenje prijave za registraciju Pravila vlasnika
popis posebnih, zajedničkih i samostalnih delova i njihovo označavanje, uspostavljanje i vođenje evidencije o vlasnicima posebnih delova, i licima kojima su zajednički ili posebni delovi izdati u zakup, izvršava odluke stambene zajednice,
priprema i zaključivanje ugovora za održavanje higijene, lifta i dr,
nadzor nad radom osoblja (domar, čistačica i dr),
informisanje stanara i sačinjavanje izveštajaFinansijski poslovi
raspolaganje sredstvima sa tekućeg računa stambene zajednice, a na osnovu odluke skupštine stambene zajednice
vođenje evidencije o prihodima i rashodima stambene zajednice
priprema budžeta i njegovog raspoređivanja po stavkama
naplata dogovorenog iznosa za upravljanje i održavanje stambene zgrade
priprema, štampa i dostavljanje uplatnica stanarima zgrade u poštanske sandučiće
prinudna naplata potraživanja stambene zajedniceTehnički poslovi
realizaciju godišnjeg programa održavanja
organizaciju radova na tekućem i investicionom održavanju,
organizacija radova na hitnim intervencijama,
briga o kućnom redu,
podrška svim zajedničkim aktivnostima stanara stambene zajednice
obnovu i unapređenje kvaliteta imovine stambene zajednice.Objedinjena naplata
Sistem objedinjene naplate omogućava brzu, racionalnu i ekonomičnu obradu podataka i naplatu svih usluga (upravnik, čišćenje zgrade, održavanje lifta, rezervni fond…) putem jedne uplatnice.
Glavne prednosti objedinjene naplate:
sve usluge na jednom računu
plaćanje na jednom mestu
manji troškovi platnog prometa
transparentnost računa (on-line pristup prihodima i rashodima stambene zajednice i elektronska dostava računa)